Naručivanje online ili telefonom? Šta je bolje za kupca, a šta za prodavca?

Statistike domaćih marketinških internet stručnjaka jasno pokazuju da  u Srbiji internet prodavnice  znatno više imaju narudžbi  telefonom od popunjavanja online narudžbi. U svetu je statistika drugačija: Alibaba, Amazon i ostale velike internet prdavnice primaju narudžbe isključivo online. Telefonom ne primaju narudžbe!

narudzbe telefonski
Internet prodavnice

Kupci u Srbiji nemaju dovoljno poverenja u domaće internet prodavnice i donekle su u pravu. Internet prodavnice nemaju magacin, već robu kupuju od uvoznika i veleprodaja, ali problem je u neredovnom ažuriranju lagera, za koji krivicu snose i dobavljači, jer  ne obaveštavaju svoje kupce (internet prodavnice) da su neke artikle prodali. Njihovo objašnjenje je vrlo jednostavno: Ne možemo mi vas svakodnevno obaveštavati šta smo prodali. I to jeste problem. Internet prodavnica, koja nudi nekoliko hiljada artikala, ne može pratiti sve svoje dobavljače i svakodnevno proveravati njihov lager. Zato se kupcima dešava da ispune narudžbu online, a da im nakon nekoliko sati ili sutradan stigne obaveštenje da nema tog artikla na stanju (lageru). Kupac traži drugu internet prodavnicu, ali sada već zove telefonom da proveri da li oni imaju traženi artkal na stanju da bi izvršio narudžbu. Da ne gubi vreme (jer Vreme Je Novac). Ali, treba naglasiti da i telefonom nije moguće odmah saznati dostupnost proizvoda, jer to operater mora proveriti, pa kupcu javiti (telefonski) za par minuta ili više. Dakle, za internet prodavnicu je bolje i manje stresno, primanje narudžbe online i nakon provere javljanje kupcu, takodje online, o vremenu isporuke, ali kupac je ubedjen da će informaciju o dostupnosti dobiti brže ako pozove telefonom (jer Vreme Je Novac!).

Ali nije samo dostupnost artikala problem. Kada kupac pozove telefonom internet prodavnicu, očekuje da operater, koji mu se javi, zna sve o artiklu koji ga zanima. To nije moguće! Samo specijalizovana prodavnica može imati trgovca koji poznaje svaki artkal iz svog asortimana. Za bilo koja pitanja u vezi artikla koji ga zanima kupac bi trebao pitati u pisanoj formi i dati dovoljno Vremena da dobije kvalitetan i tačan odgovor.

Prilikom telefonske narudžbe dešava se i da kupac nerazgovetno diktira svoje podatke, a pošto je kupac uvek u pravu, to se pripisuje lošoj telefonskoj vezi. Postoje kod nas nazivi ulica, a i mesta, koje nije lako razumeti telefonski, pa operater može i da pogreši. Kod telefonskog naručivanja kupac navodi naziv artikla, mada je šifra artikla jedino pouzdan način naručivanja.Sve, u svemu, online narudžba je mnogo, mnogo sigurnija od telefonske.

Savet kupcima: Naručujte online, ali imajte strpljenja! Vremenom ste stekli poverenje u neke internet prodavnice i zadovoljni ste njihovom brzinom odgovora, brzinom dostave, a i cenama. Internet prodavnice su najkomotniji, najbrži i najjeftniji način da dobijete artikal koji Vam treba.

Savet internet prodavnicama:  Odgovorite svakom kupcu na bilo koje pitanje, bez obzira da li je ono nelogično, suvišno ili glupo. Odgovorite što pre (jer Vreme Je Novac). Sa svojim dobavljačima morate imati redovnu komunikaciju i naučite ih da vas obaveštavaju o promeni cena i promeni lagera.  Internet prodavnica mora da bude brža i jeftinija od klasične prodavnice (jer…znate već).

Odgovori